2014’te Türkiye’de En Çok Sevdiğimiz Reklamlar

pix thy dream (448 x 276)

 

 

 

 

 

 

 

 

Reklam.com.tr ekibi olarak 2014 yılında Türkiye’de bulunan reklam ajansları tarafından hazırlanan en keyifli reklamları derledik.

1- THY, Lowe Istanbul

THY’nin “Hayal Edince” adlı reklam filminde, uçakları neredeyse sihirli bir şey olarak gören ve Iğdır’da bir havaalanı olmasını hayal eden çocukların sonunda hayallerine kavuşmaları anlatılıyor. Reklamda, çocukların masum hayallerine kavuşmak için pek de gerçekçi olmayan ama kendileri için büyük önem taşıyan projelerini seyrediyoruz. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda ilk defa yayınlanan reklam, Lowe İstanbul reklam ajansı tarafından hazırlanmış. Bilindiği gibi THY, dünyanın en çok yerine uçan hava yolu firması olduğu temasını işleyen uluslararası reklamlara da sahip ve bu yüzden olsa gerek, reklamın sonunda “Türkiye’de uçmadığımız tek bir yer kalsa, dünyada en çok noktaya uçmuşuz ne fayda” sözlerini duyuyoruz.

 

 

2- THY Miles & Smiles, Innocean Worldwide Turkey

THY, Miles & Smiles kartının 25. yılı için başlattığı kampanyada bir kişiye 1 milyon mil olmak üzere toplam 25 milyon mil hediye veriyor ve bu kampanyaın tanıtım filminde, büyük ödülün sahibini bulup 1 milyon mil içeren Miles & Smiles kartını ele geçirmeye çalışan korsanlar görüyoruz. Bir macera filmini andıran reklamda, kahramanımız 1 milyon ödüllü kartını kah kaybediyor kah tekrar ele geçiriyor ve sonunda da korsanların elinden tamamen kurtulmayı başarıp dünya seyahatine başlıyor. Bu etkileyici kampanya tanıtım filmini tasarlayan reklam ajansı ise Innocean Worldwide Turkey.

 

 

3. Akbank, TBWA\ISTANBUL

Akbank’ın Zıt İkizler reklam kampanyası için hazırlanan seride bu kez karşımıza Naim Süleymanoğlu çıkıyor. Süleymanoğlu için kullanılan “Cep Herkülü” ifadesi ile Akbank’ın cep telefonu aracılığıyla alınabilen İhtiyaç Kredisi arasında paralellik kurulan reklam, TBWA\ISTANBUL reklam ajansı tarafından tasarlanmış. Son derece eğlenceli olan reklamda, Nuri’nin ünlü halterciyi nasıl kaset çıkarmaya ikna ettiğini görüyoruz.

 

 

4. Anadolu Sigorta, Rabarba

Anadolu Sigorta’nın araç kaskosuna yönelik son reklam filmi, bir nevi “Olmaz olmaz deme, olmaz olmaz!” atasözüyle aynı kapıya çıkıyor ve hayatta her şeyin olabileceği mesajını vermek için efsanevi bilgisayar oyunu Street Fighter’dan bir dövüşçüye bir arabayı parçalatıyor. Röportaj yapılan kişinin komik cevapları ve üslubuyla birleşen bilgisayar oyunu karakteri, reklamı iyice absürd bir havaya sokuyor. Rabarba reklam ajansı tarafından hazırlanan reklam oldukça eğlenceli.

 

 

5. Falım, Alametifarika

Bildiğimiz gibi Falım markası “Her Gün Bir Falım, Stressiz Başım” sloganıyla hazırladığı bütün reklamlarında, stresli durumlarla karşı karşıya kalan insanların Falım sakızlarını çiğneyerek rahatladıklarını anlatıyor. Markanın Alametifarika reklam ajansı tarafından hazırlanmış son reklamında son derece gergin bir taksi şöförünün birçok alternatif tedavi ve rahatlama tekniğinden yararlanamayıp, Falım sakızlarıyla rahatlaması mizahi bir dille anlatılmış.

 

 

6. Arabam.com, Concept

Sadece otomobil satışı gerçekleştirilen Arabam.com sitesinin tanıtım filminde, başka birçok şeyle birlikte araba da satılan websitelerinden alınan arabanın hayrını görmenin biraz zor olduğu anlatılıyor. Concept reklam ajansının hazırladığı reklam, hem mobilya hem de araba satan websitelerinin sunduğu ürünlerin hayalkırıklığı yaratabileceğini ifade ediyor.

 

 

7. Bilio.com, Y & R İstanbul

Bilio.com sitesinin internette bulunabilecek en hesaplı alışveriş sitesi olduğu vurgulanan reklam serisinde, gereğinden fazla para verilerek satın alınan ve dolayısıyla kullanıcılarının fiyatıyla orantılı olarak haddinden fazla değer verdiği eşyalar görüyoruz. Markanın ilk reklam kampanyası, Y & R İstanbul reklam ajansı tarafından hazırlanmış.

 

 

8. Vatan Bilgisayar

Vatan Bilgisayar’ın 2014 yılındaki indirimli Asus dizüstü bilgisayar kampanyası dahilinde yayımlanan reklam filmlerinde, eski bilgisayar kullanıcılarıyla dalga geçiliyor. Hedef kitlesi eski bilgisayar sahibi izleyiciler olan reklam, izleyicileri indirimli Asus bilgisayarları almaya teşvik ediyor.

 

 

 




Yazı ile ilgili yorumlar

  1. Z. Sude Ocak 2nd

    Comment Arrow

    Merhaba,
    Bir sorum olacaktı… İzlediğimiz çoğu reklamlar genelde birbirinin aynısı. Bazı sanat yönetmenleri de bunun taklit ya da çalmayla alakalı olmadığını, farkında olmadan birbirinden habersiz şekilde aynı reklamların yapıldığını iddia etmektedir. Bu mümkün müdür? Eğer öyleyse, taklit edici reklamların sürdürülebilmesi için bir bahane midir?





Reklam.com.tr Ana Sayfa