2014’ün En Güzel Reklamları

pix nike (448 x 276)

 

 

 

 

 

 

 

 

Reklam.com.tr ekibi olarak 2014 yılında yayınlanan en güzel reklamları sizler için derledik. Reklam derlememizde tıklanma sayısını değil, kendi beğenilerimizi temel aldığımızı belirtmek isteriz.

1- Nike, The Mill ve Wieden+Kennedy.

Nike’ın Brezilya’da gerçekleşen 2014 Dünya Kupası için hazırladığı ve futbol dünyasının yıldızlarıyla dolu tanıtım filmi reklamdan çok bir yıldızlar geçidini andırıyor. Risk Everything Kampanyası dahilinde çekilen tanıtım filmlerinden birisi olan reklam için The Mill ve Wieden+Kennedy reklam ajansları birlikte çalışmış. Reklamda, çocukların kendileri arasında bir maç düzenlerken “Ben Ronaldo’yum”, “Öyleyse ben de Neymar’ım” sözlerini söylemesiye bütün çocuklar gerçek futbol yıldızlarına dönüşüyor ve video boyunca birbirinden güzel futbol hareketlerini ve gollerini seyrediyoruz. Özellikle futbol meraklılarının, zaman zaman seyretmekten keyif alabilecekleri bir video ortaya çıkmış.

 

 

2- Budweiser, Anomaly.

ABD’de yılın en büyük spor olaylarından biri sayılan Super Bowl Amerikan Futbolu Şampiyonası için çekilen Budweiser reklamında, sevimli bir köpek yavrusu ile bir at arasındaki güçlü arkadaşlık bağları işleniyor. İnsanın içini ısıtan bu reklamda, Budweiser biralarının da maçları takip eden seyirciler için en iyi arkadaş olduğu mesajı iletilmeye çalışılıyor. Anomaly isimli reklam ajansı tarafından hazırlanan video için #BestBuds (Kankalar) hashtag’i kullanılmış.

 

 

3- Procter & Gamble, Lauren Greenfield.

Orkid’in dünya çapında ses getiren reklamı, son derece dolaysız ve net bir anlatımla kız çocuklarının ve kadınların maruz kaldığı kültürel baskıların davranışlarını nasıl kısıtladığını ele alıyor. “Kız gibi” ifadesinin aşağılama veya dalga geçme amaçlı kullanılmasına dikkat çekilen reklamda, bu ve benzeri ifadelerin kız çocuklarının özgüvenlerini nasıl olumsuz etkilediği anlatılıyor. Procter & Gamble, reklamlar için Leo Burnett reklam ajansı ve ödüllü film yapımcısı Lauren Greenfield ile çalışmış.

 

 

4. Sainsbury, AMV BBDO.

Büyük Britanya’nın en büyük süpermarket zincirlerinden birisi olan Sainsbury, yeni yıl için çektiği reklamda gerçek bir olayı kullanarak, 1. Dünya Savaşı’nda Alman ve İngiliz askerlerinin 1915 yılbaşısını kutlamak için savaşa ara vererek birbirine hediyeler vermesini ve hatta bir futbol maçı oynamasını konu ediyor. “Yılbaşı Paylaşmaktır” sloganıyla yayınlanan reklam, Sainsbury’nin diğer reklamlarını da hazırlayan AMV BBDO reklam ajansı tarafından tasarlanmış. Sahnelerin gerçekçi olması için, İngiliz Kraliyet Lejyonu ve savaş tarihçilerinden de yardım alınmış.

 

 

5. ALS Ice Bucket Challenge.

2014 yılını en çok kasıp kavuran kampanya hangisi diye sorulduğunda, şüphesiz herkes ünlü isimlerin başlarından aşağı buz dolu bir kova su dökmesinden bahsedecektir. Bill Gates ile Facebook’un kurucusu Mark Zuckenberg arasındaki diyaloğu konu alan videoda ALS Ice Bucket Challenge kampanyasına Bill Gates’in de nasıl dahil olduğunu izliyoruz. 2014 yılında, ünlü isimlerin de katılımıyla, dünya çapında milyonlarca kişi başlarından aşağı buz dolu bir kova su döktükleri videolarını internete yüklemiş ve ALS hastalığına karşı 100 milyon dolardan fazla bağış toplanabilmiştir.

 

 

6. Nescafe Hindistan, McCann Erickson- Delhi.

Nescafe’nin Hindistan’da yayınlanmak üzere çektiği reklam filminde kekeme bir stand-up komedyeninin, sürekli dalga geçilmesine rağmen umudunu ve azmini kaybetmeden, konuşma sorunu çeken bir insan için belki de en zor işi yapabilmesinin hikayesini anlatıyor. McCann Erickson- Delhi reklam ajansı tarafından hazırlanan ve sonunun nereye varacağını merakla izlediğimiz reklam, kekeme bir komedyenin şovunu ancak seyircilerin Nescafe yardımıyla ayık kalarak sonuna kadar izleyebildiği esprisiyle sonlanıyor.

 

 

7. Dodge, Wieden+Kennedy.

1914 yılında kurulan ve dünyanın en klasik araç markalarından biri olan Dodge firmasının 100. yıl reklam filminde 90 ve üstü yaşında insanlar kullanılmış. Reklamda, insanların uzun yaşayarak hayata dair ne denli çok şey öğrendikleri teması işlenmiş ve Dodge firmasının da aynı şekilde 100 yılda ne kadar çok deneyim edinmiş olduğu ve araçlarına bu deneyimi yansıtmış olduğu mesajı veriliyor. Reklamın yaratıcısı ise Wieden+Kennedy reklam ajansı.

 

 

8. Bell’s Whiskey, Big Bird.

Bell’s isimli İngiliz viski markasının Güney Afrika’da yayımlanması için hazırladığı reklamda, okuma yazma bilmeyen bir adamın, yazar olan oğlunun kitabını okuyabilmek için oldukça ileri sayılabilecek bir yaşta okuma-yazma öğrenmesi anlatılıyor. Firmanın yazdığı tanıtım metninde, Bell’s viskilerinin, tıpkı geç yaşta okuma yazma öğrenen baba gibi yılmaz ve sağlam karakterli olduğu ifade edilmiş. Reklam, reklam ajansı olarak hizmet vermenin yanı sıra film yapımcılığı da yapan Güney Afrikalı Big Bird Yapımcılık tarafından hazırlanmış.

 

 

9. John Lewis, Adam&Eve/DDB.

Küçük bir çocuğun oyuncak pengueninin yalnız olduğu için mutsuz olduğunu fark ederek ona sevgili olacak bir başka penguen bulmasını konu alan John Lewis’in 2015 yılbaşı reklamı, sevginin en değerli yılbaşı hediyesi olduğunu anlatıyor. Adam&Eve/DDB reklam ajansı tarafından hazırlanan reklam, daha 2015’e girilmeden 13 milyondan fazla seyredildi.

 

 

10. Phones4You, Adam & Eve/DDB.

Phones4You isimli İngiliz telefon mağazalarının reklamında, Geleceğe Dönüş filmlerinden bildiğimiz zaman makinesi, daha doğrusu zamanda yolculuk edebilen araba kullanılmış. Reklamın teması, Phones4You firmasının müşterilerinin ihtiyaçlarına en doğru cevap verecek telefonu sunması, bunu yaparken gelecekte olabilecek sayısız gelişmeyi de hesaba katması ve günümüzün çok hızlı gelişen teknolojisine rağmen sattığı telefonun gelecekte de işlevsel olduğunu müşterilere gösterebilmesi. Reklamı tasarlayan reklam ajansı ise Adam & Eve/DDB.

 

 

 



Yazı ile ilgili yorumlar

Bu yazı ile ilgili bir yorum bulunamadı.




Reklam.com.tr Ana Sayfa