Google, AdWords “Mağaza Ziyaretleri” Aracını Piyasaya Sürüyor

google-shopping (448 x 276)Yeni Araç, AdWords Tahmini Toplam Dönüşümlerin bir parçası olarak arama reklamlarının mağaza içi akış üzerindeki etkisini ölçüyor

AdWords Tahmini Toplam Dönüşümlerin bir parçası olarak, Google’ın arama reklamları üzerindeki tıklamaların  mağazalardaki akış ve satışla bağlantılı olduğunu gösterebilme  konusunda çalıştığı biliniyor. Bugün Google, Tahmini Toplam Dönüşümler (TTD) içerisinde “Mağaza Ziyaretleri” aracını piyasaya sürüyor.

E-ticaret sektörü büyümeye devam etmekle birlikte, ABD’deki toplam satışların %93’ünden fazlası gerçek mağazalardan yapılmaktadır. Tüketiciler, ne satın alacaklarına karar verirken gittikçe artan bir oranda akıllı telefonlarından araştırma yapıyorlar. Google ve başka online firmalar, reklamcılara internet üzerindeki reklamlarının bu tarz alımları nasıl etkilediğini göstermeleri konusunda bir baskıyla karşı karşıyalar.

Piyasaya sürülen bu yenilik, genel anlamda internetten gerçek mağaza satışına yönelim konusunda Google için ciddi bir araçtır. “Mağaza Ziyaretleri”, önümüzdeki birkaç hafta içinde ABD’deki bazı reklamcılar için hizmette olacak. Bildiklerimizse şunlar:

 Nasıl Çalışıyor?

Google, Google Haritalar aracılığıyla, Apple veya Android marka akıllı telefonlarda Yer Tarihçesini aktive etmiş kullanıcıların  reklamverenin yerine yakınlığına göre bir mağaza ziyareti belirliyor.

Telefon aramalarında ve farklı cihazlar arası TTD dönüşümlerinde olduğu gibi, mağaza ziyareti de tahmin yürütülerek elde ediliyor. Google, anonim kullanıcı verileri toplamını alarak bunun geniş nüfus içinde nasıl yansıyabileceğini tahmin etmeye çalışıyor.

Araç, akıllı telefonlar, normal bilgisayarlar ve tabletler dahil her tür cihaz,  ürün listeleme reklamları ve yerel reklamlar dahil her tür kampanya için arama reklam tıklamalarını inceliyor. Tahminler, bir reklama en son tıklandıktan sonraki 30 gün içinde gerçekleşen mağaza ziyaretleri üzerine kurulu.

Mağaza Ziyareti ölçümü için reklamcıların, firma yerini Google’a teyit ettirip kampanyalarını firma yerleriyle eşleştirmeleri gerekiyor.

Raporlama kampanya seviyesinde sağlanıyor. Mağazalar, bölge veya mağaza yerini içeren kampanyalar yapmazsa, mağaza ziyareti tahminleri bu detayları içermiyor.

Bu araç satışları değil, yalnızca mağaza ziyaretlerini tahmin ediyor. Google, mağazaların satış verilerini kullanarak mağaza içindeki işlemleri ölçmek için bir başka test geliştirmekte.

 Neden Sadece Tahmin?

Mobil Arama Reklamları Ürün Yönetimi Direktörü Surojit Chatterjee, “Bu araç verileri özel ve güvenli tutmak için son derece dikkatli bir biçimde geliştirilmiştir. Reklamcılara hiç kimsenin gerçekten nerede olduğunu göstermiyoruz” diyor.

Google daha önce gizlilik ihlali konusunda sorunlarla karşılaştı. Dolayısıyla, paylaştığı veriler üzerinde son derece katı gizlilik önlemleri alarak kullanıcı davranışları hakkında reklamcılara ipucu vermeyi artık veri örnekleme ve tahmini yaparak gerçekleştiriyor.

Google, cihazlar arası dönüşümler konusunda daha önceden yaptığı bir açıklamada tahminlerinin belirli bir ölçü dahilinde olduğunu da belirtmişti.

 Kimler Kullanabilir?

Google burada veri örneklemesine dayandığı için, önemli miktarda örnek elde etmek için çok sayıda veriye ihtiyacı var. Bu yüzdendir ki, bu aracı kullanabilecek reklamcılar muhtemelen çok müşterisi olan ve birçok yere yönelik reklamlar yapan firmalar olacaktır. Firmanızın veya müşterinizin bu aracı kullanıp kullanamayacağını öğrenmek için Google temsilcinizle irtibata geçin.

Eğer mağazalar ilgi gösterirse, bu araç daha çok ayrıntı içerecek şekilde genişletilebilir. Ayrıca, ilerleyen zamanlarda otelleri, lokantaları, sinemaları ve araç kiralama ofislerini de kapsayabilir.

 Reklamcılar Bu Verileri Nasıl Kullanıyor?

Google, bu yeni aracı test eden firmalardan ikisinin verilerini referans gösteriyor. PetSmart firmasının tahmini mağaza ziyareti verisi, arama reklamlarındaki tıklamaların %10 ile 18’inin mağazaların ziyaret edilmesiyle sonuçlandığını gösteriyor. Bunun sonucunda PetSmart reklamlarında yer kullanımını artırmıştır. Office Depot firmasıysa, bu aracı kampanyalarındaki ürünleri yerel reklamlarda göstermek için kullanıyor.

Elbette, bu aracın esas amacı arama reklamlarının gerçek mağazalardaki satışı artırdığını kanıtlamak ve reklamcıların cep telefonları reklamlarına yaptığı yatırımları artırmak.

Reklamcıların bu araca güvenip güvenmemesi ve benimseyip benimsememesi Google için önemli, çünkü Facebook da bu alanda Atlas’la çalışmakta.




Yazı ile ilgili yorumlar

Bu yazı ile ilgili bir yorum bulunamadı.




Reklam.com.tr Ana Sayfa